آشنایی با خطا های اکسل

 

زمانی که فرمولی را درج یا ویرایش کرده یا یکی از مقادیر ورودی را تغییر می دهید ، ممکن است اکسل مقدار خطایی را بعنوان نتیجه نمایش دهد.

نرم افزار اکسل هفت نوع مقدار خطا مختلف دارد عبارت اند از :

1- DIV/0!

2- A/N#

3- ?NAME#

4- !NULL#

5- !NUM#

6- !REF#

7- !VALUE#

خطای !0/DIV#

این خطا یکی از خطاهای رایج بوده و معنی آن این است که فرمول سعی دارد تا مقداری را بر صفر تقسیم کند در حالی که در ریاضیات معنا ندارد. علت بروز این خطا به طور معمول ارجاع فرمول به سلول خالی یا حاوی مقدار صفر می باشد. سل های مرتبط با فرمول را بررسی نمایید،این ارتباط می تواند مستقیم یا غیر مستقیم باشد.برخی اوقات خطای !0/DIV# می تواند به علت درج اشتباه آرگومان ها باشد.اگر آرگومان دوم تابع ()MODصفر باشد،خطای !0/DIV# رخ خواهد داد.

خطای N/A#

این خطا مخفف کلمه NOT AVAILABLE (غیرقابل دسترس) می باشد، و به این معنی هستش که فرمول نمی تواند به نتیجه برسد. معمولا زمانی خطای N/A# رخ می دهد که شما یک آرگومان نامناسب را درج کرده یا آرگومانی را فراموش کرده باشید.

برای مثال اگر در توابع ()HLOOKUP و ()VLOOKUP مقدار مورد جستجو از کوچکترین مقدار محدوده کوچکتر باشد، خطای N/A# رخ خواهد داد. برای حل این مشکل ، ابتدا به سلول های ورودی فرمول دقت کنید تا مطمئن شوید که هیچکدام مقدار N/A# را نشان نمی دهند. اگر فرمول شما هم همان خطا را بدهد ، می توانید مطمئن شوید که یکی از علل این خطا، خطای سلول ورودی می باشد. زمانی که منطقه بروز خطا را یافتید، عملگرهای فرمول را بررسی کنیدکه نوع داده ها صحیح باشد.مخصوصا دقت کنید که آرگومان لازمی از قلم نیافتاده باشد.

خطای ?NAME#

این خطا زمانی نمایش داده می شود که اکسل نتواند نامی را که در فرمول بکار برده اید، شناسایی کند. همچنین زمانی که متن موجود در فرمول به عنوان نامی تعریف نشده در نظر گرفته شود، نیز رخ می دهد.

 

 

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top